Profil osobisty na LinkedIn. Po co i jak go stworzyć #OnetAudio

Forbes Women Podcast - Podcast autorstwa Dziennikarki Forbes Women - Piątki

Kategorie:

„Marka osobista nie jest o mnie, ale o moim odbiorcy. Budowanie widoczności na LinkedInie nie może sprowadzać do zbierania like’ów, pushowania swojego ego. Bycie popularnym na LinkedInie jest jak bycie bogatym w Monopoly” – mówi w podcaście Forbes Women Angelika Chimkowska.   Przez wiele lat LinkedIn wykorzystywano do szukania pracy. Serwis zmienił się całkowicie po przejęciu go przez Microsoft w 2016 roku. Dziś to profesjonalne medium społecznościowe pozwalające znaleźć partnerów biznesowych, klientów czy zdobyć wiedzę o ciekawych projektach, a także rozwijać swoją markę osobistą. Pewne jest, że biznesowy potencjał tej platformy, szczególnie w gromadzeniu wartościowych kontaktów, jest ogromny.   Jak w takim razie zaprezentować się na LinkedInie i to w taki sposób, aby w oczach swoich odbiorców być ekspertem, a samą platformę skutecznie wykorzystywać jako darmowe narzędzie biznesowe?  Kilkukrotnie już, i w magazynie Forbes Women, i w podcaście, wracałam do tematu budowania marki osobistej i firmowej. W kręgach biznesowych temat ostatnio bardzo modny. Natomiast kiedy rozmawiam z kobietami często słyszę, że dla nich tego tematu jest za dużo i że personal branding nie tylko źle brzmi, ale że jest w nim coś sztucznego, nastawionego na promowanie się, związanego z brakiem dystansu do siebie, z brakiem skromności.   Skąd takie podejście i czym w takim razie jest dobry personal branding? Pytania te zadałam gościni nowego odcinka podcastu Forbes Women, Angelice Chimkowskiej, strateżce silnych marek osobistych i firmowych.  Angelika jest specjalistka od tworzenia skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. Już dwa lata temu umieściliśmy ją na naszej liście „Mistrzynie LinkedIn. 25 kobiet, które warto obserwować”.  „Jesteśmy ćwiczone do tego, żeby siedzieć w kącie, aż nas znajdą, do skromności. W związku z tym czujemy niewygodę, kiedy to my mamy wyjść, pokazać się, stać się widoczne, żeby zaproponować coś światu. Nie tak zostałyśmy wychowane i nie takie jest społeczne oczekiwanie” – tłumaczy moja rozmówczyni. I dodaje, że faktycznie źle postrzegany personal branding to taki, który opiera się na opowiadaniu o sobie.   „Personal branding to narzędzie. W centrum jest odbiorca. Marka osobista nie jest o mnie, ale o moim odbiorcy. O tym, co się z nim wydarzy, kiedy wejdzie w interakcję ze mną. Nie mówię więc o sobie, ale o tym, co mogę zrobić dla swojego odbiorcy, jaką on będzie miął korzyść” – wyjaśnia Angelika Chimkowska.  W kontekście budowania marki osobistej słowo autentyczność pojawia się bardzo często. Ale co właściwie znaczy bycie autentycznym w swojej marce osobistej? „Autentyczność to spójność” – mówi moja gościni i dodaje, że powinniśmy dążyć do tego, żeby to, co robimy było jak najbliższe temu, co mówimy. Przełóżmy to na LinkedIna.   „LinkedIn  to nie jest CV, profil nie jest o mnie, o tym, co robiłam, gdzie się uczyłam, ale o tym, w czym moje doświadczenie i moje kompetencje mogą pomóc potencjalnym rekrutrom, pracodawcom czy klientom” – mówi moja gościni.  Zapraszam do wysłuchania całego odcinka. Znajdziecie w nim mnóstwo praktycznej wiedzy. W drugiej części podcastu Angelika Chimowska opowiada, jak tworzyć swój profil, a także odsyła do rozdziału swojej książki „LinkedIn w praktyce” - „Profil osobisty na LinkedInie”.    Bezpłatny dostęp do rozdziału znajdziecie pod linkiem:  https://silnamarka.com/wp-content/uploads/2022/10/Linkedin-w-prakyce-profil.pdf      O czym jeszcze rozmawiamy w podcaście:  Autentyczność, czyli spójność  Mieć strategię, czyli po co nam marka osobista; z czym i do kogo chcemy dotrzeć  Widoczność, wartość, wpływ – marka osobista jako narzędzie komunikacji      Angelika Chimkowska - strateżka silnych marek osobistych i firmowych.  Specjalistka od tworzenia skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. Autorka 4 książek i podcastu „Silna marka w praktyce”.  Absolwentka Executive MBA, SGH oraz UW. Była na naszej liście 25 mistrzyń polskiego linkedIna. Prowadzi badania i pisze doktorat z CEO brandingu.  Linkedin: https://www.linkedin.com/in/angelikachimkowska/  Instagram: https://www.instagram.com/angelikachimkowska/  YT: https://www.youtube.com/channel/UCOtW4g6BTVKANgtzhZY1JRQ