Marketing polityczny jako narzędzie manipulacji - prof. Wojciech Cwalina
Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS - Podcast autorstwa Uniwersytet SWPS
Kategorie:
Tym, co jest wspólne dla wszystkich polityków, niezależnie od ich poglądów i publicznych deklaracji, jest chęć zwycięstwa w wyborach. Aby ten cel osiągnąć muszą oni przede wszystkim umocnić poparcie wśród swoich zwolenników oraz zdobyć je wśród wyborców niezdecydowanych. Starają się oni zatem przedstawić taką wizję rzeczywistości – obecnej i przyszłej, w której ich pozycja i ich wizerunek będą najatrakcyjniejszą opcją wyboru dla większości obywateli. Strategiami, które zbliżają ich do tego celu jest sterowanie interpretacją wydarzeń dziejących się wokół poprzez narzucanie określonych ram interpretacyjnych (framing) oraz formułowanie swoich wypowiedzi w sposób wieloznaczny. Wykład dr. hab. Wojciecha Cwaliny, prof. Uniwersytetu SWPS pt. „Sztuczne raje: Marketing polityczny jako narzędzie manipulacji″ odkrył szereg strategii prowadzących do osiągnięcia celu przepolitycznego.