Czy kraje, na których czele stoją kobiety lepiej radzą sobie z pandemią?
Sukces Pisany Szminką - Olga Kozierowska - Podcast autorstwa Sukces Pisany Szminką
Kategorie:
Niemcy, Nowa Zelandia, Finlandia, Tajwan, Norwegia to przykłady krajów, którym udało się opanować sytuację pandemii w kraju całkiem dobrze. To co je szczególnie wyróżnia to fakt, że na czele władz w tych krajach stoi kobieta. Czy można w taki razie wysnuć wniosek, że kobieta to najlepsze rozwiązanie na kryzys czy to już za daleko idące tłumaczenie? O tym w najnowszym odcinku programu Sukces Pisany Szminką rozmawia z kobietolożką Katarzyną Pawlikowską rozmawia Olga Kordys Kozierowska.„W tych krajach, władza jest bardzo nowoczesna, a diversity & inclusion nie jest tylko pustym hasłem, a faktem” – opowiada Katarzyna Pawlikowska podkreślając, że kobiety w polityce przede wszystkim wnoszą to, że nie patrzą tylko na czubek własnego nosa, a na znacznie większy obraz, na całe społeczeństwo. Dodatkowo posiadają one niesamowitą cechę, która znacznie rzadziej występuje u mężczyzn – myślenia syntetycznego, czyli łączenia bardzo wielu elementów w jedną całość. „Jak to połączymy z empatią, otwartością i słowem, które myślę, że dzisiaj jest niezwykle kobiece, a mianowicie odwagą – to mamy wówczas polityków najwyższego szczebla”.Podczas tego odcinka podcastu dowiesz się:- kto szuka winnych pandemii, a kto poszukuje rozwiązań,- jakie kobiece cechy pomagają w rządzeniu krajem i zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi,- czym jest kobiece myślenie syntetyczne,- kto jest flagowym przykładem nowoczesnej kobiety w polityce,- co decyduje o prawdziwym sukcesie polityka,- czy bycie idealistą to dar czy przekleństwo - jak ważna jest otwartość na zmiany w polityce.Gościem Olgi Kordys Kozierowskiej była Katarzyna Pawlikowska, psycholożka, znawczyni społecznych i konsumenckich zachowań kobiet oraz komunikacji. Strateg. Od lat związana ze światowym kongresem The Global Summit on Marketing to Women w Nowym Jorku. Ekspertka w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Jurorka w polskich i międzynarodowych konkursach branżowych. Autorka książek i publikacji na temat kobiecego świata wartości (i nie tylko) oraz komunikacji marketingowej. Wizjonerka. Współzałożycielka agencji Garden of Words - pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie agencji komunikacji marketingowej adresowanej do kobiet. W 2017 roku znalazła się w gronie 50 najbardziej kreatywnych osób w biznesie wg Brief.