JAK FILMY DAVIDA LYNCHA WPŁYNĘŁY NA GRY. TZO za podcast! #9

TZO za podcast! - Podcast autorstwa To Znowu Oni

David Lynch był jednym z najbardziej wpływowych reżyserów w historii kina, który konsekwentnie realizował autorską wizję. Jego wyrazisty styl i zainteresowania narracyjne zainspirowały nie tylko kolejnych twórców filmowych czy telewizyjnych, ale też producentów gier. Bez takich dzieł jak "Blue Velvet" czy "Miasteczko Twin Peaks" nie byłoby gier pokroju Max Payne czy Alan Wake. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej skrywającej sekrety i tajemnice.Kacper i Hed zagłębiają się w dziwaczną logikę snu oraz metafikcję, żeby omówić swoje ulubione gry lynchowskie a jednocześnie przybliżyć dzieła kultowego "dyrektora FBI z Filadelfii". Ostrzegamy, że podcast może zawierać spoilery z takich dzieł jak "Mullholand Drive" czy "Miasteczko Twin Peaks".00:00 INTRO I WSPOMNIENIE DAVIDA LYNCHA03:39 ZAGADKOWOŚĆ FILMÓW LYNCHA | HOTLINE MIAMI13:34 LOGIKA SNU I METAFIKCJA | ALAN WAKE21:45 FIKCJA SAMOŚWIADOMA | MAX PAYNE32:08 DIALOG Z ODBIORCĄ I GATUNKOWOŚĆ | DISCO ELYSIUM47:15 CHIŃSKA PRZYPOWIEŚĆ O ROLNIKU50:46 DZIWNOŚĆ JAKO STYL | DEATH STRANDING57:08 CZY FILMY LYNCHA MAJĄ SENS? | PERSONA01:04:52 JAK ODPOWIEDZI PSUJĄ DOŚWIADCZENIE01:09:23 DEADLY PREMONITION I INNE GRY01:21:38 ZAKOŃCZENIE